W związku z realizacją ustawowego obowiązku informacyjnego wynikającego z ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, niniejszym przedstawiamy Państwu politykę reklamacyjną obowiązującą w Elite Broker Consultancy Sp. z o.o. związaną z wykonywaną przez Nas dystrybucją ubezpieczeń.
Polityka reklamacyjna dla osób fizycznych obowiązująca w Elite Broker Consultancy sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu
- Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U.2017 poz. 2270), zwanej dalej „Reklamacją”, w której Klient złoży zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Elite Broker Consultancy sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu przy ul. Osiedlowej 16 lok 4 , 26-600 Radom zwaną dalej „Elite Broker Consultancy”.
- Reklamacja może być złożona bezpośrednio w siedzibie Elite Broker Consultancy,.
- Reklamacja może być złożona w formie:
- pisemnej – osobiście w siedzibie Elite Broker Consultancy albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt. 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U.2017 poz. 1481) przesłaną na adres siedziby Elite Broker Consultancy;
- ustnej – telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godzinach: 08.00-16.00, pod numerem telefonu: 48 606 825 269) albo osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w siedzibie Elite Broker Consultancy;
- elektronicznej – za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na następujący adres e-mail Elite Broker Consultancy: biuro@elitebrokerconsultancy.pl
- Reklamacja składana w formie pisemnej powinna zawierać imię i nazwisko Klienta, adres do korespondencji oraz własnoręczny podpis Klienta.
- Reklamacja, niezależnie od wybranej formy jej złożenia, powinna zawsze zawierać szczegółowy opis zdarzenia, które wzbudziło zastrzeżenia Klienta oraz oczekiwania Klienta co do sposobu rozstrzygnięcia Reklamacji.
- Po złożeniu Reklamacji przez Klienta, zgodnie z wymogami określonymi w ust. 2, 3, 4 i 5 niniejszej Polityki reklamacyjnej, Elite Broker Consultancy rozpatruje Reklamację i udziela Klientowi odpowiedzi w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji.
- Na wniosek Klienta, Elite Broker Consultancy może dostarczyć odpowiedź na Reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Odpowiedź na Reklamację powinna zostać udzielona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Reklamacji przez Elite Broker Consultancy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi na Reklamację przed jego upływem.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie Reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w ust. 8, Elite Broker Consultancy w informacji przekazywanej Klientowi, który wystąpił z Reklamacją:
- wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
- wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
- określa przewidywany termin rozpatrzenia Reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji.
- W przypadku niedotrzymania terminu określonego w ust. 8, a w określonych przypadkach terminu określonego w ust. 9, Reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą Klienta.
- Administratorem danych osobowych zawartych w Reklamacji będzie Elite Broker Consultancy. Dane te będą przetwarzane przez Administratora wyłącznie w celu rozpatrzenia Reklamacji. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi Reklamacji. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, Klient może kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, e-mail biuro@elitebrokerconsultancy.pl
- Klient posiada prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych.
- Dane osobowe Klienta będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia Reklamacji oraz do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z Reklamacji.
- Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- W przypadku nieuwzględnienia przez Elite Broker Consultancy roszczeń zawartych w Reklamacji, Klientowi przysługuje uprawnienie do złożenia odwołania od odpowiedzi na Reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Odwołanie od odpowiedzi na Reklamację powinno zostać złożone w formie pisemnej na adres siedziby Quantum lub w formie elektronicznej na następujący adres e-mail: biuro@elitebrokerconsultancy.pl .
- Klient może się zwrócić o pomoc do:
- właściwego miejscowo Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta, w przypadku posiadania przez Klienta statusu konsumenta;
- Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym,
- Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego, Klientowi przysługuje prawo do złożenia wniosku do podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów o wszczęcie postępowania w związku ze świadczonymi przez Elite Broker Consultancy usługami. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów w związku ze świadczonymi przez Quantum usługami jest Rzecznik Finansowy.
- Ponadto, Klient jest uprawniony do dochodzenia roszczeń przeciwko Elite Broker Consultancy na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami Kodeksu cywilnego. Ewentualne powództwo należy skierować do sądu powszechnego, właściwego miejscowo ze względu na siedzibę Elite Broker Consultancy.